5 ماسک ميوه‌اي


 





 

ماسک سيب
 

نصف سيب را رنده کرده و با يک قاشق چاي‌خوري ماست، يک قاشق چاي‌خوري آرد جوي دو سر و 2 قاشق آبليموي تازه مخلوط کنيد و نيم ساعت روي پوستتان بماليد. اين ماسک مانند پيلينگ عمل کرده و به پاک‌سازي پوست کمک مي‌کند. براي نتيجه مطلوب اين ماسک را هفته‌اي يک بار روي پوستتان بماليد.

ماسک موز
 

2 عدد موز را رنده کرده با 2 قاشق عسل و 2 قاشق ماست به مدت نيم ساعت روي پوستتان ماساژ دهيد. اين ماسک شفاف‌کننده بوده و در درازمدت لکه‌هاي پوستي را برطرف مي‌کند.

ماسک هلو
 

يک هلو را رنده کرده و با 50 گرم ماست مثل يک کرم روي پوستتان (صورت) بماليد. 15 دقيقه صبر کنيد و سپس آن را بشوييد. ماليدن اين ماسک به صورت روزانه به پوست صورت موجب مي‌شود تا پوست شما خشک نشود. اين ماسک تقويت‌کننده است و به ماهيچه‌ها استحکام مي‌بخشد.

ماسک خيار
 

يک عدد خيار را رنده کنيد و با نعناع تازه کوبيده شده و يک قاشق چاي‌خوري آبليموي تازه و يک عدد سفيده تخم مرغ مخلوط کنيد و به مدت 20 دقيقه روي پوست صورتتان بماليد. اين ماسک به دليل دارا بودن خيار و نعناع نقش مهمي در کاهش التهابات پوستي دارد. نعناع مي‌تواند از اثرات نامطلوب گرماي روي پوست بکاهد.

ماسک آناناس
 

آب آناناس را گرفته و روي صورتتان بماليد و 10 دقيقه ماساژ دهيد. پس از 5 دقيقه صورتتان را بشوييد. آب آناناس تقويت‌کننده ماهيچه‌هاي صورت است. خاصيت آرام‌سازي داشته و از خستگي پوست جلوگيري مي‌کند. براي صاف و براق شدن پوست 60 گرم آناناس را آب گرفته و با 60 گرم پودر مغز بادام شيرين مخلوط کنيد و به مدت 15 دقيقه روي صورتتان بماليد.
منبع:www.salamat.com